Wishlist Wednesday (#15)

wishlist-wednesday

Vandaag op mijn wishlist:

De bekeerlinge van Stefan Hertmans

In een klein dorp in de Provence wordt sinds mensenheugenis over een pogrom en een verborgen schat gesproken. Eind negentiende eeuw vindt men in een synagoge in Caïro een hoeveelheid opzienbarende joodse documenten. Stefan Hertmans ontdekt de sporen van een voorname christelijke jonkvrouw uit de elfde eeuw, die haar leven vergooide uit liefde voor een joodse jongen.

Ik schreef al eerder dat ik toch echt wel wat meer Nederlandstalige literatuur zou moeten lezen. En wat dan beter te lezen dan een boek van Gouden Boekenuilwinnaar Stefan Hertmans?! Het verhaal van dit boek spreekt mij wel aan. Nog een pluspunt is dat het een historische roman is, wat ook een genre is waar ik te weinig voor kies.

 

 

Geef een reactie

