Wereldpoëziedag

Onlangs werd ik door Saskia van Viking gecontacteerd met de vraag of ik wilde meewerken aan een actie rond wereldpoëziedag. Natuurlijk wilde ik dat! De opdracht was om een zelfgeschreven of een bestaand gedicht te kalligraferen. Dat was al wat moeilijker, aangezien ik zelfs nooit met een vulpen heb geschreven, laat staan een echte kalligrafiepen. Gelukkig zaten er nog andere spullen in het superleuke pakket dat ik kreeg opgestuurd: kalligrafiepennen, chisel pen Sharpie, fine point Sharpie, mini canvas, perkament papier, gekleurd papier, metaal verf pen zilver en metaal verf pen gold. Ik ben helemaal fan!

Zie hieronder wat ik ervan heb gemaakt. Ik heb gekozen voor enkele van mijn favoriete bestaande gedichten:

  • een stukje uit Twelfth Night van William Shakespeare (wat misschien niet helemaal onder poëzie valt, maar ik vind het prachtig, dus fuck it!)
  • Roodkapje en de (boze) wolf van Patricia De Martelaere
  • Boem Paukeslag van Paul van Ostaijen
  • Kabouter Christoffel (wat mijn grootmoeder me vroeger altijd voorlas en ik op mijn beurt op haar begrafenis heb voorgelezen)

SDC15991.JPG

SDC15995.JPG

SDC15996.JPG

Wat is jullie favoriete gedicht? 

Geef een reactie

