Wishlist Wednesday (#11)

wishlist-wednesday

Vandaag op mijn wishlist:

Herinneringen in aluminiumfolie van Jamal Ouariachi

Een plakje kort gebakken kastanjechampignon, daar leek het nog het meest op. Het had verpakt gezeten in een binnenstebuiten gekeerde latex handschoen, en daaromheen keukenpapier.
‘Maar wat is het?’

In tien korte en lange verhalen breekt Jamal Ouariachi telkens nieuwe werelden open. Duistere onderwerelden blijken dat vaak te zijn, maar altijd beschreven in een taal die licht en sierlijk is. Met Herinneringen in aluminiumfolie betoont hij zich ook op de korte baan een rasverteller.

Ik las al eerder Een Honger van deze auteur. Dat was een enorm dik boek. Dus als ik lees dat Jamal Ouariachi ook kortverhalen kan schrijven, ben ik benieuwd. En een beetje sceptisch. Want Een Honger was bijna 600 pagina’s dik. 600!! Maar ik heb een positieve review in Humo gelezen en ik ben wel een beetje beïnvloedbaar. Dus wil ik dit boek wel lezen.

Een gedachte over “Wishlist Wednesday (#11)

Geef een reactie

