Wishlist Wednesday (#3)

wishlist-wednesday

Vandaag op mijn wishlist:

Het diner van Herman Koch

Twee echtparen gaan een avond uit eten in een restaurant. Ze praten over alledaagse dingen, dingen waar mensen tijdens etentjes over praten: werk, de laatste films, de oorlog in Irak, vakantieplannen, et cetera. Maar ondertussen vermijden ze waar ze het eigenlijk over moeten hebben: hun kinderen. 
De twee vijftienjarige zoons van beide echtparen, Michel en Rick, hebben samen iets uitgehaald wat hun toekomst kan verwoesten. Tot dusver zijn alleen vage beelden van de twee in Opsporing verzocht vertoond en zit het onderzoek naar hun identiteit vast. Maar hoe lang nog? Twee mannen, twee vrouwen, twee zoons ­– wie durft een beslissing te nemen over de toekomst van zijn eigen kind? Wat het nog ingewikkelder maakt is dat de vader van een van de jongens de beoogde nieuwe minister-president van Nederland is.

Ik zou echt wat meer Nederlandstalige boeken moeten lezen. Engelse boeken zijn echter goedkoper en eerder uit en… beter, heb ik de indruk. Maar, het lijkt mij ook belangrijk om auteurs van eigen bodem te steunen (hoewel Nederland nu ook weer niet ‘eigen bodem’ is). Het diner is volgens mij een prachtig en spannend boek en het is hoog tijd dat ik dit eens ga lezen. Extra reden om dit te lezen: het gaat verfilmd worden met Richard Gere in één van de hoofdrollen.

Geef een reactie

