Wishlist Wednesday (#1)

wishlist wednesday.JPG

Vandaag is het woensdag en dus tijd voor mijn eerste Wishlist Wednesday (origineel van Pen to Paper). Mijn stapel ongelezen boeken begint ongekende hoogtes aan te nemen; ik heb pas nog een heleboel nieuwe boeken onder de kerstboom gekregen; en ik heb nog steeds een abonnement van de bibliotheek. Maar ik droom altijd van meer boeken! Die kast gaat zichzelf niet vullen.

Vandaag op mijn wishlist:

Een kleine geschiedenis van bijna alles door Bill Bryson

‘Hoe kunnen ze weten hoe en wanneer het heelal begon en hoe het was toen het begon? Hoe weten ze wat er zich in een atoom afspeelt? En dan nog de vraag – misschien wel bovenal – hoe kan het dat wetenschappers vaak van alles lijken te weten, maar nog steeds geen aardbeving kunnen voorspellen of ons zelfs maar vertellen of we een paraplu moeten meenemen naar de races van volgende week woensdag?’

In Een kleine geschiedenis van bijna alles onderneemt Bill Bryson zijn meest avontuurlijke reis tot nu toe: die door het leven zelf. Met hetzelfde enthousiasme en dezelfde nieuwsgierigheid als waarmee hij vele landen op de wereld bezocht en beschreef, legt hij nu de geschiedenis van het leven op aarde vast. Al zijn hele leven heeft Bryson zich afgevraagd of het mogelijk was de essentiële onderwerpen van belangrijke wetenschappen als geologie, scheikunde, paleontologie en astronomie, waarin de geheimen van het leven besloten liggen, op een duidelijke en spannende manier op te schrijven. Het resultaat van deze jarenlange obsessie is dit boek, waarin Bryson deze ingewikkelde zaken niet alleen ontsluiert maar ze ook op heldere, spannende en meeslepende wijze beschrijft.

Mijn oudste  broer is ontzettend slim. Hij kan een gesprek voeren met iedereen over alle mogelijke onderwerpen. Dus dit boek lijkt me wel handig om ook eens wat wist-je-datjes van buiten te leren en hem te overtroeven.

 

 

4 gedachtes over “Wishlist Wednesday (#1)

  1. Ooh dat lijkt me echt een boek voor mij! Ik verslind de Quest ook altijd, en dit is een heel boek vol met dat soort weetjes 🙂 Ik heb zelf ook rond de 250 ongelezen boeken, dus dat probleem ken ik ook.

    Like

      1. Ik heb drie Ikea Billy’s. Die puilen uit. Verder liggen er overal boeken. Op het tv meubel (we hebben besloten de tv weg te doen) en op alle tafels en stoelen zo’n beetje… 😛

        Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie