Augustus/September Flashback

Vorige maand was ik compleet vergeten om een maandoverzicht te posten. Ik denk nu niet dat daar ook maar iemand van wakker ligt, maar om toch een zekere regelmaat te bewaren, post ik vandaag een overzicht van de laatste twee maanden zomer.

Dit las ik vorige maanden:

Ik heb mij trouwens voorgenomen om in oktober binnen één genre te blijven. Dus ik heb voor de eerste keer in mijn leven een TBR voor oktober gemaakt. Ik ben benieuwd hoe lang ik mij hier aan zal houden. Het zijn allemaal thrillers of detectives, vermoed ik.

oktober to read.JPG

Dit gebeurde op mijn nieuwe ‘boerderij’:

Ik heb voor het eerst in mijn leven rode kool gemaakt. En in potten gedaan. Om te bewaren. In de kelder. En dat kwam uit mijn moestuin. Ik ben best fier.

rode kool.JPG

Verder:

  • Ben en ik waren drie jaar samen. (Dat zijn we nu nog, ik bedoelde dat we op 1 september letterlijk drie jaar samen waren.)
  • Veel familiefeestjes (zoals altijd eigenlijk): mijn grootvader was jarig (89), mijn schoonmoeder was jarig (49), de twee grootvaders en een grootmoeder van Ben waren jarig (geen idee hoe oud die zijn geworden), een schoonzus van mij was jarig (30), mijn vader was jarig (59), mijn petekind was jarig (5) en mijn moeder (56) was jarig. Blijkbaar zijn augustus en september populaire maanden om baby’s te krijgen. Daarenboven kwamen nog twee housewarmings voor de familie van Ben en het feest voor het 50-jarig jubileum van de grootouders van Ben.
  • Etentjes met de collega’s.
  • Mijn eerste (en enige) dag waarop ik een echt zomergevoel heb gehad: gaan zwemmen bij mijn beste vriendin. Wat erop neerkomt dat we in zo’n grote zwemband lagen te dobberen en niksen. Heerlijk!
  • Naar jaarlijkse traditie was het nog eens neven-en nichtendag van mijn familie. Dit jaar had de man van mijn nicht een heus zevenkamp georganiseerd. Dus de families van de 11 kleinkinderen (waarvan ik de jongste ben) moesten het tegen elkaar opnemen. De disciplines: parcours met een kruiwagen met potten water in, door een kruiptunnel kruipen, om ter hoogste ‘toren’ bouwen met familieleden, waterestafette, familielid tekenen, dopjes in een potje gooien van een afstand en vrouwdragen. We zijn met een ex aequo gewonnen. Er was een echte medaille-uitreiking en al.

IMG_0494 kopie.JPG

IMG_0503 kopie.JPG

 

 

Geef een reactie

