April Flasback

Ik hou niet van clichés, maar ga er toch één gebruiken. Wat vliegt de tijd! April is alweer voorbij. Mijn winterjas heb ik ondertussen opgeborgen in mijn kleerkast. Ik heb deze maand druk bezig geweest in de tuin, en het resultaat mag er wel zijn. Ik begin stilletjes aan ook af te tellen naar het bouwverlof.

Dit las ik vorige maand:

Dit gebeurde op mijn nieuwe ‘boerderij’:

Ik heb kippen! Ze heten Antoinette en Dodo. Antoinette is mijn kip: snel, venijnig, graag buiten. Dodo is Bens kip: traag, rustig, zit graag binnen. Wat toepasselijk is, want zo zijn wij ook qua karakter. Eén van de twee kippen legt al eitjes, maar het is moeilijk om te weten welke juist. Of we moeten een webcam gaan hangen. En ik heb ook nog steeds mijn schildpad, Waldo.

antoinette

waldo.JPG
dodo.JPG

 

Wat betreft mijn moestuin: ik was van plan een wisselteelt te doen. Dat houdt in dat je je moestuin in vier of vijf percelen verdeelt en elk jaar een ander type gewas op een ander bedje plant. Dit om ongedierte, ziekten, verarming van de bodem, enz. tegen te gaan. Ik was goed begonnen, maar toen kwam mijn lieve broer met een hele hoop gratis aardbeiplantjes. Dus het komt er nu op neer dat er overal aardbeien staan. Dat wordt wel smullen in de zomer!

Verder:

  • Ben heeft de 10 miles van Antwerpen uitgelopen. Ik ben gaan supporteren met een ijsje langs de kant. Sportief ben ik niet. Maar mijn familie heeft wel het excuus van de slechte knieën.
  • Ben en ik zijn met een collega van mij en zijn vrouw gaan eten in Brugge en hebben er dan maar meteen een weekendje van gemaakt.
  • Op babybezoek geweest.
  • Captain America marathon.

 

 

 

 

 

Geef een reactie

