SSS: Super 6 uitgelezen series

Ik denk dat ik deze week een beetje moet valsspelen. Het thema dat Book Babbles heeft uitgekozen, heeft ook deze week met boekseries te maken. Ik moet zeggen dat ik niet vaak series lees. Dit vereist te veel engagement van mij. Ik hou van afwisseling in mijn boeken. Dus van mijn lijstje ‘Super 6 uitgelezen series’, heb ik de eerste vier daadwerkelijk helemaal uitgelezen. Van de andere twee series heb ik een deel gelezen.

Harry Potter van J.K. Rowling

Deze boeken heb ik het vaakst opnieuw gelezen. Ik probeer ze elk jaar te lezen. En elke keer weer ben ik onder de indruk van de magie achter de woorden.

Hitchhiker’s Guide to the Galaxy van Douglas Adams

Misschien vind ik The Hitchhiker’s Guide tot he Galaxy nog een tikje beter dan Harry Potter. Het zijn ontzettend grappige boeken en dan nog slim geschreven ook. Aanrader!

Lord of the Rings van J.R.R. Tolkien

The films hiervan zijn mijn lievelingsfilms, maar de eerste hoofdstukken van de boeken vind ik altijd loodzwaar om te lezen. Tolkiens schrijfstijl is soms te descriptief en nogal oubollig. Maar eens ik die eerste hoofdstukken door ben, leest het als een trein. Ik denk dat ik gewoon altijd even aan de stijl moet wennen.

The Hunger Games van Suzanne Collins

Deze boekenserie werd zo gehypet dat ik ervan overtuigd was dat ik de boeken zou haten. Een vriendin van mij die amper leest, vond deze reeks echter geweldig. Toen was ik benieuwd. Ik vond de boeken heel vlot lezen. Bovendien leefde ik meteen mee met Katniss en haar kompanen.

Odd Thomas van Dean Koontz

Leukste thriller/fantasy-reeks die ik al heb gelezen. Ze zijn spannend, grappig en paranormaal.

The Chronicles of Narnia van C.S. Lewis

Deze ga ik later vast en zeker voor mijn kinderen voorlezen. Voor volwassenen vind ik ze een beetje te sprookjesachtig.

Geef een reactie

