SSS: Super 6 meest gelezen auteurs

De Super Six Saturday is terug van weg geweest. Er stonden een tijd lang geen nieuwe thema’s op Book Babbles en ik had zelf te weinig inspiratie om iets te verzinnen. Maar vanaf heden zijn we terug. Deze week: super 6 meest gelezen auteurs.

  • Kazuo Ishiguro

Ik las al drie van zijn boeken: Never Let Me Go, The Remains of the Day en When We Were Orphans. Ik vind ze allemaal geweldig. Ik ben dan ook van plan de rest van zijn oeuvre nog te lezen.

  • Jef Geeraerts

Het is al lang geleden dat ik nog iets van Jef Geeraerts heb gelezen, maar op het begin van mijn middelbare schoolcarrière was ik in een fase waarin ik veel van zijn boeken las. Vooral thrillers uit de Vincke en Verstuyft reeks.

  • Dean Koontz

Ik lees wel al eens graag horrorboeken. Normaal greep ik dan naar Stephen King, maar op een keer nam ik toch eens eentje van Dean Koontz mee uit de bib. En misschien is het bijna heiligschennis om dit te zeggen, maar ik vind Dean Koontz beter dan Stephen King.

  • Charles Dickens

Ik las al Great Expectations, Hard Times, David Copperfield en Oliver Twist. Ondanks het feit dat die boeken zo dik en descriptief zijn, hou ik van de karikaturale personages en humor erin. Miss Havisham is nog altijd één van mijn favoriete personages.

  • J.R.R. Tolkien

Ik las The Hobbit en The Lord of the Rings, wat natuurlijk lang niet zijn volledige werk is, maar toch… Aan The Silmarillion ga ik mij niet wagen.

  • J.K. Rowling

Wat zijn jouw meest gelezen auteurs? En zijn dat dan per definitie ook je favoriete auteurs?

2 gedachtes over “SSS: Super 6 meest gelezen auteurs

  1. Bij mij staat Philippe Claudel in die top 6: alles gelezen en maar één boek viel tegen. Iain Pears staat met zes boeken ook heel hoog. Couperus reken ik er ook maar bij (als herlezen meteen als een keer extra geldt) En een hele tijd geleden las ik bijna alle boeken van Marianne Frederiksson (misschien tijd om er nog eens eentje van te herlezen?) en natuurlijk Agatha Christie (een verslaving op mijn 15de) En Knausgrad komt volgens mij ook in aanmerking (ik moet nu aan deel 5 beginnen)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

