SSS: Super 6 dingen in boeken die ervoor zorgen dat ik het boek meteen wil lezen

De vorige twee weken moest ik passen voor de Super 6 omdat ik echt geen bepaalde auteurs volg en omdat vorige week mijn planning was fout gelopen. Raar voor een boekennerd zoals ik, toch? Deze week ben ik weer helemaal terug! Het thema dat Book Babbles deze week heeft gekozen is ‘Super 6 dingen in boeken die ervoor zorgen dat ik het boek meteen wil lezen’.

1. Mooie cover

De cover is de eerste indruk die je van een boek hebt. Als die al niet goed zit, hoeft het voor mij vaak niet meer. Al probeer ik wel te leven naar het hele “never judge a book by its cover” idee.

2. Interessante samenvatting achteraan

Ik zal altijd de korte samenvatting achteraan (of binnenin) lezen vooraleer ik beslis een boek te lezen. Het is niet zo dat ik enkel bepaalde genres lees, maar als de inhoud mij niet interesseert, heeft het geen nut het boek toch perse te willen lezen.

3. Misgelopen relaties

Ik hou van boeken en films die gaan over misgelopen relaties, zij het familievetes of ex-minnaars.

4. Schrijfstijl

Ik lees het liefst van al klassiekers. Dit zijn de boeken die door de jaren heen al een reputatie hebben opgebouwd, soms terecht en soms niet. Maar meestal hebben die wel gemeen dat ze in een unieke schrijfstijl geschreven zijn. Ik hou vooral van een soort lyrisch proza.

5. Het lettertype

Dit is moeilijk om uit te leggen, maar te grote letters of te kleine letters zijn niet goed. Ofwel moet ik te veel lezen en duurt het te lang vooraleer ik het boek uit heb gelezen, ofwel leest het te vlug.

6. Fantasy

Ik lees best wel graag fantasy. Ik lees dit niet vaak, omdat het meestal reeksen zijn en ik mij niet altijd kan motiveren om aan een nieuwe reeks te beginnen. Maar samengevat: als er een kaart in het boek staat getekend, vind ik het boek waarschijnlijk wel oké.

Wat trekt jou aan in een boek?

Geef een reactie

