SSS: Super 6 boeken vertaald naar series

Elke zaterdag heeft Book Babbles een nieuwe Super Six Saturday klaarstaan. Enfin, de lijst met onderwerpen staat al langer gereed. Je kan hem vinden op hun blog. Het onderwerp van deze week is ‘super 6 boeken vertaald naar series’. Ik moet zeggen dat ik niet vaak tv kijk. Ik ben toch aan een top zes geraakt. Beginnen doe ik met mijn twee favoriete series van het moment. Toevallig zijn het allebei BBC-series.

1. Sherlock

Allereerst is er Sherlock, gebaseerd op de boeken van Sir Arthur Conan Doyle. De schrijvers van de serie – Steven Moffat en Mark Gatiss (die ook Mycroft speelt) – zijn grote Sherlock Holmes geeks. Ze stoppen de serie bijgevolg vol met verwijzingen naar de boeken. Bijvoorbeeld de Diogenes Club en Vatican cameos. Verder hebben Benedict Cumberbatch en Martin Freeman geweldige chemistry samen. Elk seizoen bestaat slechts uit drie afleveringen. Op een nieuw seizoen moet je gemiddeld drie jaar (of langer) wachten. Tot nu toe was het dat altijd waard. Nog een leuk weetje: het fandom van deze serie is compleet gestoord, maar dan wel prettig gestoord!

2. The Musketeers

Mijn tweede favoriete serie is The Musketeers. Deze serie kan niet rekenen op dezelfde kwaliteit van scripts als Sherlock, maar is desondanks nog steeds heel goed. De personages zijn gebaseerd op Alexandre Dumas’ Les Trois Mousquetaires. De reden waarom ik de serie nog steeds heel goed vind, is het feit dat de vier hoofdacteurs behoorlijk knap zijn! Het is ook gewoon een grappige show.

Buzzfeed legt het beter uit dan mij.

3. Game of Thrones

Ik heb het eerste boek uit de reeks A Song of Ice and Fire van George R.R. Martin al bijna een jaar in mijn kast liggen, maar ik ben er nog steeds niet in begonnen. Ik heb ook nog nooit de serie gezien. Toch weet ik dat het echt iets voor mij is: veel doden en draken, awesome!

4. Outlander

De boekenreeks van Diana Gabaldon staat op mijn verlanglijst, maar ik heb de boeken nog niet gelezen. Evenmin heb ik de serie al gezien. Het verhaal lijkt me wel leuk. Het gaat over Claire Beauchamp Randall – een verpleegster ten tijde van WWII – die terug in de tijd reist naar 1743 en daar een affaire begint met een knappe Schot.

5. Gossip Girl

Ooit heb ik wel eens een boek gelezen uit de boekenreeks Gossip Girl van Cecily von Ziegesar. Het zijn de lievelingsboeken van mijn beste vriendin. Voor mij zijn de boeken iets te girly en te simpel. De serie heb ik nooit echt gevolgd, maar ik wil de klerenkasten van Serena van der Woodsen en Blair Waldorf wel hebben.

6. Rizzoli and isles

Voor nummer zes heb ik Google erbij moeten halen. Blijkbaar is Rizzoli and Isles ook op een boek gebaseerd. De schrijfster hiervan heet Tess Gerritsen.

Voilà, tot zover mijn top zes. Wat zijn jouw favoriete boeken vertaald naar series?

Geef een reactie

