Liebster Award

Ik werd vandaag door Greet Ilegems genomineerd voor de Liebster Award. Ik had hier nog nooit van gehoord. Blijkbaar is het een soort virtuele award/tag om de persoon achter de blog beter te leren kennen en om aan te geven dat zijn/haar blog de moeite waard is. Als beginnende blogger ben ik hier dan ook heel blij mee. Dankjewel, Greet! Ga zeker ook eens op haar site kijken. Je vindt er inspirerende quotes en mooie fotografie. Hieronder vind je mijn antwoorden op haar vragen.

Hoe zou jij jezelf omschrijven?

Als een mengeling van Sherlock, Spock en Sheldon, maar dan vrouwelijk en met net iets betere sociale vaardigheden. Of als een wilde boerendochter. Of als een dromer. Of als een boekengeek.

Ik ben veel dingen 🙂

Waarom ben je beginnen bloggen?

Ik lees al jaren veel, maar soms durf ik wel eens vergeten of ik een boek al gelezen heb of niet. Het leek mij handig om recensies bij te houden van elk boek dat ik lees. Een blog leek mij daar het perfecte platform voor. Ondertussen kan ik mijn passie voor lezen ook delen met andere bloggers.

Wat was je lievelingsvak op de middelbare school?

Ik vond wiskunde, Nederlands en P.O. (Plastische Opvoeding) het leukste. Het lijkt waarschijnlijk tegenstrijdig om zowel wiskunde als taal te appreciëren, maar toch doe ik het. Ik hou van de logica van wiskunde. Ik hou ook van taal. Hoe letters woorden worden. Hoe woorden zinnen worden. Hoe zinnen gedachten worden. Geniaal. Verder ben ik een creatieveling. Of het nu koken, bakken, tekenen, schilderen, schrijven of naaien is. Ik geniet ervan iets te creëren.

Ben je een positief ingesteld persoon? Hoe uit je dat?

Ik ben een ‘possimist’. Dat woord heb ik ooit eens verzonnen om mijn algemene gemoedstoestand te omschrijven. Eigenlijk ben ik best een doemdenker. Ik kan vooraf voor elke mogelijke situatie worstcasescenario’s verzinnen. Als er iets slecht loopt, kan ik daar wel ontzettend goed mee omgaan. Ik ben niet vlug gestresseerd of uit mijn lood te slaan. Ik ben meestal ook vrolijk, ondanks het feit dat ik ondertussen in mijn hoofd worstcasescenario’s aan het bedenken ben. Een ‘possimist’ dus.

Wat is je lievelingsboek?

Ik kan nooit één boek kiezen. Zelfs mijn top vijf verandert van dag tot dag. Momenteel zou ik zeggen dat in mijn top vijf de volgende boeken staan: Harry Potter, The hitchhiker’s guide to the galaxy, De ondraaglijke lichtheid van het bestaan, The Great Gatsby en Never let me go.

Wat is je meest en minst favoriete genre (boeken/films)?

Boeken: Minst favoriet: chicklit – Meest favoriet: Literatuur (de klassiekers)
Films: Minst favoriet: musical of western – Meest favoriet: drama

Hoe ziet jouw ideale wereld eruit?

Eum. Wereldvrede, geen ebola, geen honger, geen andere rare ziektes en iedereen die tevreden is.

Waaraan wijd je je vrije tijd het liefst?

Lezen, eten, mijn neefje en nichtje, op stap gaan met de vrienden, mijn vriend, lezen, eten.

Wat is je mooiste reismoment en waarom?

Ik ben al tweemaal in Thailand geweest. De eerste keer was echt magisch. Het was de eerste keer dat ik zonder volwassenen op reis ging. Een vriendin van me is een Thaise en heeft met AFS (denk ik) een jaar in België gestudeerd. Ze zat toen in mijn klas. Later ben ik haar met drie vriendinnen gaan bezoeken. Thailand is echt prachtig! Uiteraard hebben we de typische toeristische dingen gedaan: op een olifant rijden, de tempels bezoeken en op warme stranden liggen. We zagen ook minder bekende plaatsen dankzij View. Mijn favoriete reismoment was toen we in een taxi zaten en Never Gonna Give You Up van Rick Astley op de radio werd gespeeld. We begonnen allemaal mee te zingen en dansen, zelfs de taxichauffeur.

Wat is je levensmotto?

Alles komt goed.

Vertel iets over je meest artistieke creatie (foto/tekst/…).foto winterjas Saartje

Ik ben altijd wel fier als ik zelf kleren kan maken. Ergens vorig jaar maakte ik deze winterjas, sjaal en muts.

Ik nomineer:

Annabel van het leven van een boekenworm
Annick van Annick leest
Mieke van Boekenvlinder
Kim van Live Love and Books
Suzanne van Door Suzanne

Mijn vragen:

  1. Waarom ben je beginnen bloggen?
  2. Als je God één vraag kon stellen, welke zou het dan zijn? (aannemend dat er een God is)
  3. Als je na dit leven kon terugkomen als een dier, welk dier zou je dan willen zijn en waarom?
  4. Wanneer was je het meest trots op jezelf?
  5. Wat is jouw top vijf van boeken?
  6. Wie zou jou mogen vertolken in de verfilming van jouw leven en waarom?
  7. Is het glas halfvol of halfleeg?
  8. Wat is jouw favoriete kinderboek?
  9. Wat is het meest exotische (of raarste) dat je ooit gegeten hebt? Was het lekker?
  10. Zou je liever recensent of auteur zijn?
  11. Wat maakt jou uniek?

logo liebster award

3 gedachtes over “Liebster Award

  1. Pingback: Liebster Award |

Geef een reactie

