Review: Google nooit gebroken hart

google nooit gebroken hart

Titel: Google nooit gebroken hart
Auteur: Emma Garcia
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Jaar: 2013
Pagina’s: 364

Tips om een gebroken hart te voorkomen: 1. Doe niks gênants waar je ex bij is 2. Ga niet naar bed met je beste vriend 3. Bel niet met je ex als je dronken bent 4. En google nooit, maar dan ook nooit ‘gebroken hart’…

Nog nooit was een break-up zo hilarisch…

Vivienne wordt tot haar verbijstering vlak voor haar huwelijk gedumpt. Op zoek naar lotgenoten googlet ze ‘gebroken hart’ en ze begint vervolgens haar eigen website met relatieadvies. Al die tijd is haar beste vriend Max haar trouwe bondgenoot en stevige schouder geweest. Als Max ineens spoorloos verdwijnt, begrijpt Viv pas dat híj de liefde van haar leven is. Nu moet ze alles op alles zetten om hem terug te krijgen. Is er een zoekmachine sterk genoeg om haar geliefde weer te vinden?

Tot grote ergernis van mijn vriend ben ik zowat de minst romantische/meest cynische persoon die je ooit zult tegenkomen. Dat verklaart misschien ook meteen waarom ik graag thrillers en horror lees, maar geen chicklits. Toch probeer ik open te staan voor verschillende genres. Aangezien het februari is en Valentijn eraan komt, dacht ik om deze maand enkel (semi)romantische boeken te lezen. Ik zocht echter iets atypisch romantisch in de stijl van The Lover’s Dictionary. In mijn zoektocht kwam ik op volgend artikel waarin “Google nooit gebroken hart” vermeld stond. Nochtans is er niets atypisch of origineel aan het boek. Wel is het echte chicklit, wat ik normaal dus niet lees. Maar ik dacht: we doen eens zot!

Toegegeven: het leest vlot en het is met momenten zeer grappig en soms zelfs herkenbaar. Het deed mij denken aan Bridget Jones. Zelfs de konijnenorendiadeem op de cover is herkenbaar voor Bridget Jones fans. Wat ik ook wel leuk vond, waren de beginstukjes van elk hoofdstuk. Hierin zien we korte adviezen of anekdotes over liefde en liefdesverdriet die gepost worden op Viviennes website. Bijvoorbeeld: “Om over hem heen te komen moet je onder iemand anders zien te komen.”

Samengevat: ik kan mij voorstellen dat het echt een goed boek is voor liefhebbers van het genre. Het was gewoon mijn ding niet, vandaar dat ik het twee sterren geef. Wat ik deze maand nog zeker ga lezen is “Supertriest waargebeurd liefdesverhaal”. Ik ga ook “The Great Gatsby” herlezen deze maand.

2 gedachtes over “Review: Google nooit gebroken hart